Főmenü:
Projektmenedzser beszámoló.pdf
Szakmai vezető beszámoló.pdf
Dályai Györgyné szakmai beszámoló 3. negyedév.pdf
Dr. Kató Simonné szakmai beszámoló 3. negyedév.pdf
Katona László szakmai beszámoló 3. negyedév.pdf
Korpai Zsoltné szakmai beszámoló 3. negyedév.pdf
Kovácsné Fekete Krisztina szakmai beszámoló 3. negyedév.pdf
Köröskényi Adrienn szakmai beszámoló 3. negyedév.pdf
Kulcsár Miklós szakmai beszámoló 3. negyedév.pdf
Budai-
Dr. Kató Simonné szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Hermanné Ambrus Erika szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Katona László szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Kormány László szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Korpai Zsoltné szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Kovácsné Fekete Krisztina szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Köröskényi Adrienn szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Kulcsár Miklós szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Németh Tiborné szakmai beszámoló 4. negyedév.pdf
Továbbtanulás erősítése a Móricz Zsigmond Iskolában.
(TÁMOP-
A projekt hozzájárul a középiskolai lemorzsolódás csökkentéséhez, a hátrányos helyzetű középiskolai tanulók középfokú végzettségének megszerzéséhez, ezáltal elősegíti a tanulók felsőoktatási képzésbe való bejutását.
Célunk elsősorban a középfokú végzettséget megszerző hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számának és arányának növelése, továbbá a felsőoktatásba vezető út megerősítése.
A pályázat célja, hogy a célcsoport a program lezárását követően olyan végzettséggel rendelkezzen, amely növeli a programban résztvevők munkaerőpiacra lépésének, foglalkoztatásának esélyeit.
Hosszú távú cél, hogy a diákok felnőtté válásuk után, hátrányos helyzetük ellenére a társadalom hasznos és értékes tagjai legyenek.
Az Ibrányi Móric Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium 2013. szeptemberétől vesz részt a pályázatban. A pályázatban 10 mentorhoz 50 gyerek tartozik. Egy mentor 5 tanulót mentorál a pályázat időtartama alatt (2014. szeptemberéig). Munkájukat egy esélyegyenlőségi munkatárs is segíti. A mentorok között van szociális munkatárs, mentálhigiénés szakember és környezetvédelmi munkatárs.
A gyerekek hátrányos helyzetűek, illetve halmozottan hátrányos helyzetben vannak. A mentorok folyamatosan figyelemmel kísérik mentoráltjaik tanulmányi eredményét, nyomon követik egyéni fejlődésüket. Tantárgyi korrepetáláson vesz részt minden tanuló. Minden diákról a mentora mentori naplót vezet.
Projektnyitó rendezvény
Programunkban, 50 célcsoportbeli, halmozottan hátrányos tanuló vesz részt. A pedagógiai program elsősorban a készség-
Képgaléria==>
Operalátogatás
2013. október 10-
A darab több szempontból is fontos. A szórakoztatás mellett kitűnő lehetőséget nyújt arra, hogy a középiskolás tanulók megismerjék nemzeti kultúránkat, Kodály munkássága révén betekintést nyerjenek a magyar népdalkincsbe, annak dallamvilágába.
Az Operaház szándéka a program elindításával az volt, hogy a diákokat közelebb hozza az értéket jelentő komolyzenéhez, illetve elindítsa őket a komolyzenét befogadó és értő közönséggé válás útján.
Iskolánk tanulói örömmel vettek részt a programban. Az aznapi délelőtti tanítás után autóbusszal indultunk kora délután Budapestre, hogy megtekintsük a 17.00-
Örülünk annak, hogy ezen az előadáson részt vehettünk.
Képgaléria==>
Zempléni körút
Kollégiumunk második programhétvégéjén, Zempléni körúton jártunk, amit már diákjaink is nagyon vártak. Az elmúlt hetek zord időjárása után, Fortuna kegyeibe fogadott minket és kellemes napsütésben indulhattunk útnak. A körút első állomása Monok volt, ahol a Kossuth Emlékházat látogattuk meg. Itt született Kossuth Lajos. Az Emlékház a falu legismertebb épülete, amit Andrássy István gróf építtetett. Ezután tettünk egy sétát a településen, ahol megnéztük a Kossuth szobrot, az Andrássy – kastélyt és a Római –Katolikus templomot. Következő úti célunk Vizsolyba vitt minket. Károli Gáspár itt fordította le az első teljes magyar nyelvű Bibliát és Mantskovit Bálint segítségével itt is nyomtatták ki, 1590-
Képgaléria==>
Színházi előadás
Színházi előadáson is voltunk. A Képzelt riport című előadást néztük meg az Ibrányi Művelődési Házban a helyi színtársulat (Ibrányért Amatőr Színtársulat) előadásában. Az előadás célja, hogy a zene interpretálásán túl kérdéseket tegyen fel: Mi a szabadság? Megakadályozhatnak bárkit is saját szabadságának kivívásában? A tanulók elgondolkodva kísérték figyelemmel az előadást.
Képgaléria==>
Kistáltos Lovasudvar
A Kistáltos Lovasudvarban egész napos programon vettünk részt. A tanulók íjászkodhattak, lovagolhattak, megismerhették az ősmagyarok lovas szokásait. Lehetőségük nyílt kipróbálni a lovas fogat hajtását, és összemérhették erejüket egy lovas kocsi toló versenyen. A vidám programokat a finom gulyás és fánk elfogyasztásával zártuk.
Képgaléria==>
Sóstói Múzeumfalu
Egy szép, kellemes napot töltöttünk el a Sóstói Múzeumfaluban. A hagyományőrzés keretében megismertük a kézműves udvarban bemutatott népi foglalkozásokat. A melegedőben az időt hangulatos zenehallgatással és karaoke versennyel töltöttük. Az éhségünket pedig finom kenyérlángos és disznótoros ebéd csillapította.
Képgaléria==>
Toborzó Labdarúgó Kupa
Toborzó Labdarúgó Kupa keretében részt vettünk az ibrányi Árpád Fejedelem Általános Iskola tornacsarnokában az első alkalommal megrendezésre kerülő labdarúgó kupán. A torna célja az volt, hogy a környék 8. osztályos diákjai ismerkedjenek diákjainkkal. Természetesen a mi tanulóinak is részt vettek a futballmérkőzéseken.
Képgaléria==>
Karácsonyi ünnepség
A karácsonyi ünnepségünk az iskola aulájában került megrendezésre, ahol tanulóink, mentoráltjaink és pedagógusainak vettek részt. A meghitt karácsonyi ének és a műsorszám, illetve a versek után következett az adventi gyertya meggyújtása. Az ünnepség végén a mentorált diákok egyenként ajándékokat kaptak. Ezután ünnepi vacsora következett.
Képgaléria==>
Az oroszlánkirály című előadás megtekintése
A Mandala Dalszínház Közhasznú Egyesület tagjainak előadásában Az oroszlánkirály című musicalt tekintettük meg az Ibrányi László Művelődési Központban. A színészek rendkívüli hangulatot varázsoltak a jelenlévő gimnazisták és általános iskolások számára.
Hagyományőrző disznóvágás
A programhétvége második napján újra egy fantasztikus napot töltöttünk a Kis Táltos Lovasudvarban. Reggel 8 órára értünk oda, ahol a házigazdák nagyon szívélyesen fogadtak bennünket. Ismertették a napi programot, melynek legérdekesebb része az volt, hogy mi is bekapcsolódhattunk a disznóvágás minden mozzanatába. Az egyik mangalica disznó már meg volt tisztítva, de a másik perzselésében, tisztításában már mi is aktívan részt vettünk. A reggeli hagymás vér és tárcsán sült friss szalonna volt forró teával. A disznó kettéhasítása az asztalon történt, majd következett a csontozás, bőrkézés, darálás, a sonka és szalonna formázása. Ezeket a műveleteket a hentes végezte, mi a hurka-
Képgaléria==>
2014. május 22-
Iskolánk tanulói és pedagógusai 2014. június 04-
Másnap az ébresztő után reggeli torna következett, melyen minden diák és kolléga részt vett. Megreggeliztünk, majd a nagy melegben Egerbe indultunk, ahol megnéztük a várat és a bazilikát, utána pedig fagyizhattunk és sétálhattunk a városban. 15 órára kimerülten értünk vissza a szállásra. Rövid pihenés után Eric Michener Knox nyelvi lektor előadása következett. Tajthy Judit és Pataky Dóra angol szakos tanárnők tolmácsolásában hallhattunk az amerikai alkotmányról és demokráciáról. Ezután a gyerekek kérdéseket tettek fel a témával kapcsolatban. Este zenés-
Másnap reggeli után elhagytuk a szálláshelyünket és haza indultunk. Nagyon jól éreztük magunkat a három nap alatt. Élményekkel gazdagon érkeztünk meg Ibrányba.
Képgaléria==>
Az igen hosszas előkészületek után, idén második alkalommal rendeztük meg az idegen nyelvi szakmai-
Ez alkalommal három pillérre épült a nap programja.
Az első plenáris ülést iskolánk diákjai és munkatársai az érdeklődő vendégekkel együtt hallgathatták meg az aulában. Ennek az érdekessége abban volt, hogy amerikai idegen nyelvi lektorunk Eric Michener Knox beszélt a sport szerepéről az amerikai oktatásban, amit iskolánk tanára, Tajthy Judit tolmácsolt.
Ezt követően két zárt ülésen kaptunk információt arról, hogyan lehet hatékonyan nyelvet tanítani tanulási zavarral küzdők számára és hogyan lehet érdekessé tenni az idegen nyelven írást.
Simkó-
Dr. Ajtay-
A nap utolsó pillére a szekcióülés volt. Itt négy órarészletet néztünk végig. Hálásak vagyunk a paszabi Hideg Anikó és a buji Tóth Lajosné általános iskola nyelvtanárainak, valamint Varga Angéla Johanna és Tajthy Judit tanárainknak, amiért felvették órájuk egy részét. Ennek az volt a célja, hogy összehasonlítsuk az általános iskolai és a középiskolai módszereket és minden nyelvtanárt érintő kérdéseket vitassunk meg.
A nap végi visszajelzésekből számomra kiderült, hogy van értelme a folytatásnak és a hagyományteremtésnek.
Tajthy Judit
Képgaléria==>